فرهنگی کتابخانه های عمومی ساری

اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی ترویجی کتابخوانی کتابخانه های عمومی شهرستان ساری

فرهنگی کتابخانه های عمومی ساری

اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی ترویجی کتابخوانی کتابخانه های عمومی شهرستان ساری

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به مناسبت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری، با برگزاری فعالیتهای فرهنگی  مختلف در پنج کتابخانه عمومی شهرستان پذیرای اعضای کتابخانه ها و علاقمندان کتاب و کتابخوانی بود.

کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری در این هفته با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون؛ مسابقه های کتابخوانی با محوریت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)،‌ مسابقه نقاشی، عزاداری و مرثیه خوانی، و جمع خوانی به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، پذیرای اعضای کتابخانه‌ها و تمامی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بودند. ویژه برنامه ها برای مخاطبان مختلف سنی پیش بینی شده بود تا بتوان آرا و افکار حضرت امام رحمه الله علیه در حوزه های مختلف را برای همه عزیزانی که در روز چهارده خرداد و این هفته در مراسمات کتابخانه حاضر  شدند، بازخوانی کرد. 

Yکتابخانه عمومی آزادگان، مسابقه کتابخوانی مکتوب  ویژه بانوان عضو کتابخانه را برگزار کرد، در این مسابقه سوالاتی از کتاب "وصیت نامه الهی سیاسی"  مطرح شد که  سی نفر از بانوان، به مناسبت سی امین سالگرد رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، در این مسابقه شرکت کردند.

Yکتابخانه عمومی اهل بیت (ع)،  مسابقه کتابخوانی از کتاب "دهکده کوچک؛ نوفل لوشاتو" از مجموعه تاریخ انقلاب برای کودکان و نوجوانان را  در این کتابخانه با حضور ده نفر از نوجوانان دختر عضو کتابخانه در محل این کتابخانه برگزار کرد. گزیده هایی از کتاب فوق الذکر برای نوجوانان خوانده شد و پاسخنامه مسابقه در بین آنها توزیع شد.

Yکتابخانه عمومی ولیعصر (عج)، جمع خوانی از کتاب "آن سوی آفتاب" را  با حضور اعضای نوجوان این کتابخانه برگزار کرد، پس از پایان جمع خوانی سوالاتی پیرامون این کتاب با حضور کتابدار کتابخانه مطرح شد و نوجوانان به یکدیگر پاسخ دادند.

Yکتابخانه عمومی دکتر سید نجات حسینی روستای کردخیل، نیز مسابقه نقاشی "به یاد پدربزرگ مهربان" را با حضور تعدادی از اعضاء دختر این کتابخانه برگزار کرد. در این مسابقه کودکان عضو، نقاشی هایی را با موضوع امام خمینی رحمه الله علیه ترسیم کردند.

Yکتابخانه  عمومی مرحوم عیسی رضایی روستای عرب محله، مراسم عزاداری و مرثیه خوانی را به مناسبت ارتحال امام خمینی ( ره) برگزار کرد. در این مراسم بیست و پنج نفر از بانوان خانه دار و عضو این کتابخانه حضور داشتند و یکی از اعضاء مداح این کتابخانه،  این مراسم را اجرا کرد.


  • رابط فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری
  • ۰
  • ۰

غرفه ای فرهنگی در روز قدس، در میدان شهدا شهر ساری تشکیل شد. در این غرفه، بخش های مختلف شامل بخش مسابقه نقاشی رضوی، بخش معرفی کتاب رضوی، بخش معرفی کتابخانه های عمومی شهرستان ساری، و ... طراحی شد و علاقمندان به شرکت در هر بخش، فعالیت های مورد نظر را انجام داده و با خدمات کتابخانه های عمومی آشنا شدند. حضور سفیران کتاب در این غرفه و توزیع پوسترهای تبلیغاتی "با کتاب پیروزیم" در بین اقشار مختلف، انگیزه ای برای پیوستن تعداد زیادی از علاقمندان به کتاب و کتابخانه شد.

  • رابط فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری