فرهنگی کتابخانه های عمومی ساری

اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی ترویجی کتابخوانی کتابخانه های عمومی شهرستان ساری

فرهنگی کتابخانه های عمومی ساری

اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی ترویجی کتابخوانی کتابخانه های عمومی شهرستان ساری

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری از برگزاری مسابقه کتابخوانی رمضان رضوی در شهرستان ساری خبر داد.

ابوذر علی زاده، رئیس اداره کتابخانههای عمومی ساری با اعلام خبر برگزاری مسابقه کتابخوانی رمضان رضوی، اظهار داشت: این مسابقه برای اولین بار، همزمان با برگزاری نهمین جشنواره رضوی و ماه مبارک رمضان برای گروه سنی بزرگسالان یعنی افراد بالای 18 سال برگزار شده است و افراد با شرکت در دو بخش توصیفی و چهارگزینه ای و کسب امتیاز کامل، برگزیده این مسابقه شهرستانی خواهند شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ساری با بیان این خبر افزود: هدف از برگزاری این مسابقه اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن عادت مطالعه در میان آحاد جامعه است.

وی افزود: این مسابقه از 17 اردیبهشت  همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا 13 خرداد ماه به پایان خواهد رسید.

علی زاده در خصوص این مسابقه بیان داشت: این مسابقه در دو بخش توصیفی و چهارگزینه ای برگزار می شود. علاقمندان، در قسمت توصیفی، یک پارگراف در مورد یکی از کتاب های نهمین جشنواره رضوی می نویسند، سپس سوالات چهارگزینه ای با موضوع ماه مبارک رمضان برگرفته از کتاب "برای مهمانی خدا آماده شویم" را پاسخ می دهند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری در پایان با اشاره به کتاب‌های بخش توصیفی این مسابقه گفت: برای این مسابقه پنج عنوان کتاب «در عصمت»، «سیره تقوی»، «فصل فیروزه»، «ابوالفضل نهضت رضوی»، و «مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا» در نظر گرفته شده است که علاقه مندان به شرکت در مسابقه، کتاب‌ها را از کتابخانه‌های عمومی شهرستان تهیه می کنند و زیباترین توصیف خود از کتاب، همراه با خلاصه ای از آن را ارائه می دهند.

  • رابط فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری
  • ۰
  • ۰

جلسه ای مشترک توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری و دبیرخانه ستاد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مناطق و محلات شهرداری ساری (سرای تداوم) برگزار شد. در این جلسه که با هدف برنامه ریزی های لازم جهت فراخوان شرکت اعضای سرای تداوم در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تشکیل شد، زهرا اسدی جمنانی؛ رابط فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان ساری، مجید وحدانی؛ کتابدار کتابخانه عمومی آزادگان، حنانه حسن زاده؛ دبیر دبیرخانه ستاد سازمان فرهنگی اجتماعی، آزاده یونسی؛ دبیر کارگروه کودک، و فاطمه اسلامی؛ دبیر کارگروه آموزش های شهروندی و کتابخوانی حضور داشتند.



  • رابط فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری
  • ۰
  • ۰

در روز 31 فروردین 98 و به مناسبت هفته جوان، مسابقه ی کتابخوانی از کتاب "جوان و نیروی چهارم زندگی" برگزار شد. در این مسابقه، 23 جوان شرکت کردند که به دو نفر از برگزیدگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

اسامی برندگان:

خانم سیده محبوبه نبیان عضو کتابخانه عمومی آزادگان

خانم مریم رضایی عضو کتابخانه عمومی اهل بیت

  • رابط فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری
  • ۰
  • ۰

جلسه ستاد نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در محل کتابخانه ی عمومی ابن شهرآشوب ساروی، با حضور کلیه کارکنان تشکیل شد.

در این جلسه، سیاست ها و روند برگزاری هر چه بهتر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تبیین شد و وظایف کلیه مسئولان و کتابداران و رابط فرهنگی شرح داده شد و  در پایان، پیشنهاد و نظرات دسته بندی شده  برای تبلیغات، اختتامیه، روند برگزاری و ... به منظور پیشرفت و بهبود روند اجرایی این فعالیت مهم فرهنگی در شهرستان ساری مطرح گردید.

  • رابط فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری
  • ۰
  • ۰

ابوذر علی زاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در خصوص برگزاری جشن بزرگ جوانان منتظر اظهار داشت: سعی کرده ایم به مناسبت 11 شعبان، میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) که به روز جوان نامگذاری شده است و نیمه شعبان که روز میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) می باشد، با برگزاری مراسمی ویژه برای جوانان، جایگاه جوانان را در فرهنگ انتظار بشناسیم و بشناسانیم.

علی زاده هدف از برگزاری این ویژه برنامه را، معرفی ابعاد شخصیتی حضرت علی اکبر(ع) بعنوان یک الگوی ارزشمند برای جوانان و پیوند آن با امام زمان(عج) و چگونگی ایفای نقش جوانان در فرهنگ انتظار دانست و گفت: تقویت روحیه اعتماد به نفس، امید، نشاط، ایمان و ترویج و تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری در حوزه جوانان از دیگر اهداف این برنامه بوده است.

علی زاده به دیگر برنامه های ویژه اعیاد شعبانیه برای جوانان در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: در این روزها، جشن ها و فعالیت هایی مرتبط با امور جوانان در کتابخانه ها برگزار شد که با مولودی خوانی، نشست های تخصصی کتابخوان ویژه جوانان، مراسم تجلیل از خدمات جوان ترین کارمندان در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، تقدیر از همیاران جوان کتابخانه،  مسابقات فرهنگی از جمله اجرای پانتومیم با موضوع کتاب و مسابقه کتابخوانی از کتاب «جوان و نیروی چهارم زندگی» همراه بود.


  • رابط فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری