فرهنگی کتابخانه های عمومی ساری

اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی ترویجی کتابخوانی کتابخانه های عمومی شهرستان ساری

فرهنگی کتابخانه های عمومی ساری

اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی ترویجی کتابخوانی کتابخانه های عمومی شهرستان ساری

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با اعلام نفرات برگزیده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

4 عضو کتابخانه عمومی آزادگان ساری بعنوان شایسته تقدیر در اولین دوره پویش کتاب خوان مجازی ویژه انقلاب اسلامی معرفی شدند.

اولین دوره پویش کتاب خوان مجازی ویژه انقلاب اسلامی پس از بررسی بیش از ۶۵۰ فایل ویدئویی و معرفی سه برگزیده و چهل شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، اولین دوره پویش کتاب‌خوان مجازی ویژه انقلاب اسلامی، همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و نشرجام جم، برگزار شد که پس از اعلام نفرات برگزیده، 4 عضو کتابخانه عمومی آزادگان بعنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

ابوذر علیزاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در این خصوص اظهار داشت: با انتشار فراخوان این پویش ملی که از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد، علاقمندان در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال می بایست تا ۲۲ بهمن ماه ۹۷، کتابی با موضوع انقلاب اسلامی را در قالب یک ویدئو معرفی و ویدئو را با هشتگ #پویش_کتابخوان_مجازی و #کتابخوان_انقلاب_اسلامی در صفحه اینستاگرام خود منتشر می کردند که از شهرستان ساری هم شاهد استقبال خوبی بودیم.

وی افزود: طبق آمار نهاد، در بازه زمانی تعیین شده بیش از ۶۵۰ فایل ویدئویی از سراسر کشور از سوی گروه های سنی مختلف در صفحات اینستاگرام منتشر شد که بیشترین مشارکت مربوط به گروه سنی نوجوان بود. این آثار با در نظرگرفتن ۵ معیار «خلاقیت در شیوه معرفی کتاب»، «تناسب کتاب با گروه سنی معرفی کننده»، «انتخاب کتاب منتشر شده از سال ۱۳۹۰ به بعد»، «تسلط بر کتاب معرفی شده و خوانش بخشی از کتاب» و «ویدئو حداکثر یک دقیقه، افقی و با کیفیت مناسب باشد» به ارزیابی هیأت داوران رسید. در نهایت پس از بررسی بیش از ۶۵۰ فایل ویدئویی معرفی کتاب، ‌۳ نفر برگزیده و ۴۰ نفر به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

علیزاده با بیان اینکه 4 عضو کتابخانه عمومی آزادگان ساری در جمع شایستگان تقدیر بودند، این اعضا و کتاب های معرفی شده از سوی آنها را معرفی کرد:

سیده محبوبه نبیان؛ کتاب نقشه نقش برآب؛ انتشارات انقلاب اسلامی

مبینا راعی تبار؛ کتاب کاش یک پاسدار بودم؛ نوشته مرتضی امین

سیده مهنا قربانی؛ کتاب می خواهم ساده زندگی کنم؛ نوشته مرتضی امین

پریسان رحیمی؛ کتاب رازهای روزهای بهاری؛ نوشته امیرحسین زمان پور

  • رابط فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری
  • ۰
  • ۰

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری از اجرای بیش از 30  برنامه ترویجی فرهنگی طی هفته دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی شهرستان ساری خبر داد.

ابوذر علی زاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری گفت: یکی از فعالیتهای ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان ساری غنی سازی بخش ایثار و شهادت کتابخانه عمومی آزادگان این شهرستان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوده است.

علی زاده افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دومین روز از این هفته از دیگر برنامه های شهرستان ساری بوده است که این ویژه برنامه با حضور محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، آرزو ولیپور مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران ، علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم شریف شهرستانهای ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ، مظلومی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، مدیران استانی و شهرستانی ، عموم مردم و اصحاب رسانه در کتابخانه عمومی آزادگان برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ساری در ادامه اظهار داشت: باید نوجوانان و جوانان را در سیرمطالعاتی دفاع مقدس قرار داد و لازم است آنها با ادوات و یادگاری های دفاع مقدس آشنا گردند به همین خاطر نمایشگاه های کتاب و آثار و ادوات جنگی دفاع مقدس و یادگاری های جبهه و شهادت در محل تمامی کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بحث اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی برای تمامی گروه های سنی بسیار مهم است تا با ارزشهای دفاع مقدس آشنا گردند افزود: مسابقات کتابسازی، نقاشی، رنگ آمیزی، کتابخوانی و روزنامه دیواری با هدف آشنایی خردسالان، کودکان، و نوجوانان با ارزش و اهمیت نگارش کتاب های مناسب این گروه های سنی و تصویرگری برای ماندگاری بیشتر در اذهان آنها ضروری است که با شرکت تعداد بالایی از علاقمندان انجام شد.

علی زاده ضمن رضایت خاطر از اجرای 30 برنامه فرهنگی کتابخانه های عمومی ساری تصریح کرد: برگزاری عصر شعر "عشق ایثار"، جلسات معرفی کتاب و جمع خوانی، نشست کتابخوان، قصه گویی، دلنوشته های دفاع مقدس، عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدا، و عضویت رایگان از اقدامات مهمی بود که در تمامی کتابخانه های ساری با شور و هیجان و استقبال بی نظیری انجام شد.

  • رابط فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری